"Z wieloletniego doświadczenia pracy z dziećmi wiem, jak istotną rolę odgrywają nauczyciele na tym etapie rozwoju. Wiek przedszkolny jest okresem intensywnego mnożenia się synaps, czyli połączeń między komórkami nerwowymi w mózgu. Dlatego na rodzicach i nauczycielach edukacji przedszkolnej spoczywa ogromna odpowiedzialność, gdyż właściwa stymulacja, umiejętne wzmacnianie dziecięcego umysłu przełoży się na jego przyszłe funkcjonowanie w szkole i możliwości w życiu dorosłym. Zależy mi, aby Państwa dziećmi opiekowali się profesjonaliści w swojej dziedzinie, którzy nie tylko mają odpowiednie wykształcenie, wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii, ale również posiadają pasję, charyzmę i kochają dzieci. Dlatego też organizuję szkolenia, warsztaty, kursy, aby poszerzać wiedzę i umiejętności pracowników, co z pewnością przełoży się na efektywniejszą pracę z Państwa potomstwem." 🙂
mgr Iwona Dziak – magister pedagogiki opekuńczo-wychowawczej (Uniwersytet Rzeszowski), terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta SI, terapeuta ręki, terapeuta TUSE, terapeuta zmysłoplastyki, pomysłodawca, właściciel i dyrektor Sokolika. Nadzoruje funkcjonowane placówki, odpowiada za organizację pracy, zatrudnienie pracowników, reprezentuje placówkę na zewnątrz.
Ukończone studia podyplomowe, kursy, szkolenia, warsztaty, konferencje, webinaria:
- Pedagogika przedszkolna,
- Terapia pedagogiczna,
- Wczesne wspomaganie rozwoju, edukacja dziecka i ucznia z autyzmem i zespołem Aspergera,
- Integracja sensoryczna,
- Zarządzanie oświatą,
- Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu,
- Bajkoterapia,
- Arteterapia,
- Metoda Dobrego Startu wg. M. Bogdanowicz,
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg. W. Sherborne,
- Animator zabaw – kompleksowe warsztaty,
- Wspieranie rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci,
- Zespoły wrześniowe – lista zadań, karty indywidualnych potrzeb ucznia, ustalenie form i zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- Wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym,
- Mowa jest srebrem a mutyzm wybiórczy zaburzeniem lękowym,
- Origami i kirigami,
- Jak dodać odwagi – sposoby na nieśmiałe dziecko,
- Wiosenne zabawy plastyczne cz. I i II
- Założenia reformy oświatowej i wdrażnaie podstawy programowej z wychowania przedszkolnego,
- Pedagogika Montessori,
- Kinezjologia Edukacyjna metodą Dennisonów,
- Metoda Glenna Domana w nauczaniu przedszkolnym – czytanie globalne,
- Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle,
- Jak wspomagać rozwój dzieci w zakresie małej motoryki,
- Objawy zaburzeń sensorycznych: wzrok, słuch i dotyk,
- Przetrwałe odruchy neurologiczne – czy mogą negatywnie wpłynąć na rozwój dziecka?
- RUCH – ROZWÓJ – NAUKA, czyli wpływ integracji sensorycznej i aktywności ruchowej na uczenie się,
- Pierwsza pomoc przedmedyczna,
- Jak radzić sobie z agresją u dziecka,
- Afazja – Dyslalia – diagnoza różnicowa,
- Wychowawca kolonijny,
- Dotacje oświatowe na rok 2020 – zmiany przepisów, nowe wysokości, wykorzystanie oraz kontrola kształcenia specjalnego,
- Organizacja kształcenia uczniów posiadających orzeczenie o kształceniu specjalnym lub opinię z poradni oraz wymagających indywidualizacji pracy w szkole/przedszkolu zgodnie z obowiązującym prawem,
- Zaburzenia integracji sensorycznej w spektrum autyzmu,
- Arytmetyka mentalna w twojej szkole i przedszkolu,
- Masturbacja dzieci w wieku przedszkolnym,
- Trening Umiejętności Społeczno-Emocjonalych (TUS-E),
- Sensopsoty – sensoryczne zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój dziecka,
- Edukacja włączająca,
- Relaksacja dzieci,
- Diagnoza rozwojowa dziecka do 7 roku życia – cele, znaczenie, narzędzia,
- Terapia ręki i stopy I i II stopina,
- Specyfika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
- Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem w przedszkolu i szkole,
- Terapia taktylna w pracy terapeuty integracji sensorycznej z dziećmi w spektrum autyzmu,
- Standardy ochrony małoletnich w szkołach i przedszkolach,
- Jak rozwijać zmysły u dzieci w wieku 1-7 lat,
- Zmysłoplastyka,
- Dziecko krzywdzone,
- Narzędzia diagnozy i terapii zaburzeń SI w pracy z pacjentem neuroróżnorodnym,
- Terapia behawioralna dzieci z autyzmem,
- Zdrowie w twoich rękach,
- Zakazana medycyna uzdrawiająca skutecznie,
- Sekretarka – asystentka menadżera,
- Szkolenie z zakresu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej,
- Marketing, PR i obsługa klienta,
- Obowiązki pracodawcy wynikające z zatrudnienia pracownika,
- szkolenie RODO.
mgr Joanna Delekta – magister wychowania fizycznego, specjalność gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna (Uniwersytet Rzeszowski), nauczyciel przedszkola, prowadzi zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.
Ukończone studia podyplomowe, kursy, szkolenia, warsztaty, webinaria:
- Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna,
- Animacja czasu wolnego,
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg. W. Sherborne,
- Pierwsza pomoc przedmedyczna,
- Bilateralna integracja,
- Zabawy muzyczno-ruchowe z taśmami, linami, sznurkami w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
- Aktywne metody pracy z grupą – czyli jak poprzez zabawy stymulować rozwój dzieci w wieku przedszkolnym,
- Mądra i rozwojowa dyscyplina w przedszkolu – narzędzia pracy nauczyciela,
- Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem w przedszkolu i szkole,
mgr Elżbieta Partyka – magister pedagogiki opekuńczo-wychowawczej (Uniwersytet Rzeszowski), nauczyciel przedszkola.
Ukończone studia podyplomowe, kursy, szkolenia, warsztaty, webinaria:
- Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna,
- Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem w przedszkolu i szkole,
- Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży I i II stopnia,
- Jak wprowadzać pozytywną dyscyplinę w przedszkolu i szkole,
- Pierwsza pomoc przedmedyczna,
Małgorzata Dołęga – opiekunka w żłobku
Ukończone kursy, warsztaty, szkolenia, webinaria:
- Opiekun dziecięcy
- Bajkoterapia z elementami dramy,
- Muzykoterapia w edukacji, terapii i zabawie z dzieckiem.
- Arteterapia,
- Pierwsza pomoc przedmedyczna,
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg. W. Sherborne,
- Agresywne dziecko – gry i zabawy rozładowujące napięcie,
- Dziecko z Zespołem Aspergera,
- Techniki wyciszające i relaksacyjne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
- Plastyka sensoryczna – metoda pracy i stymulacji rozwoju w grupie żłobkowo-przedszkolnej,
- Energetyczne rozchmurzanki,
- Nadpobudliwców wyhasańce,
- Zabawy muzyczno-ruchowe z taśmami, linami, sznurkami w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
- Zabawy z muzyką i tańcem. Ruch i rytm metodą odreagowania napięć psycho-ruchowych,
- Twórcze eksperymenty w przedszkolu,
- Metoda porannego kręgu – stymulacja polisensoryczna według pór roku (stymulacja percepcji wzrokowej, słuchowej, dotykowej, węchowej, smakowej oraz zmysłu równowagi),
- Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batii Strauss,
- Jak wspierać dziecko z Zespołem Aspergera podczas edukacji zdalnej,
- Jak wzmacniać poczucie własnej wartości dziecka? Zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój pozytywnej samooceny,
- Dziecko z ADHD w przedszkolu i szkole,
- Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę,
- Bezpieczne dzieci w żłobku – co powinna wiedzieć każda opiekunka żłobkowa,
- Grafomotoryka – gotowość dziecka do rysowania i pisania,
- Zabawy muzyczne dla małych i dużych,
- Dziecko z autyzmem w przedszkolu i w szkole,,
- Modelowane balony,
- Terapia przez zabawę,
- Podstawy Integracji Sensorycznej w pracy nauczyciela, opiekuna, wychowawcy – rozwój dziecka poprzez ćwiczenia i zabawy,
- Terapia ręki,
- Pedagogika Marii Montessori – edukacja i terapia,
- Zabawy dla dzieci w wieku od 1 do 3 lat, czyli w co, czym i jak bawić się aby uczyć i wychowywać,
- Dziecko z niedosłuchem w żłobku i w przedszkolu,
- Mutyzm wybiórczy u dziecka,
- Zakazy, nakazy, pochwały, czyli o roli kary i nagrody w relacji z dzieckiem,
- Neurologiczne podstawy rozwoju dziecka do 3 roku życia,
- Autoagresja wśród dzieci – przyczyny i wsparcie,
- Stymulacje wielozmysłowe w innowacji pedagogicznej, dzięki której zyskasz spokój i skupisz uwagę dzieci na dłużej,
- Gry i zabawy wspierające rozwój motoryki małej,
- Jak rozwijać zmysły u dzieci w wieku 1-7 lat,
- Przebodźcowanie. Praca z dzieckiem przestymulowanym i przeciążonym sensorycznie,
Dorota Nizioł – opiekunka w żłobku
Ukończone kursy, warsztaty, szkolenia:
- Opiekun dziecięcy,
- Bajkoterapia,
- Arteterapia,
- Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu,
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg. W. Sherborne,
- W co się bawić z dziećmi,
- Eksprymenty – nauka czy magia,
- Pierwsza pomoc przedmedyczna,
- Agresywne dziecko – gry i zabawy rozładowujące napięcie,
- Techniki wyciszające i relaksacyjne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
- Plastyka sensoryczna – metoda pracy i stymulacji rozwoju w grupie żłobkowo-przedszkolnej,
- Zabawy muzyczno-terapeutyczne w edukacji, rozwoju i pracy z grupą – metoda muzykoterapii dla nauczycieli, opiekunów, pedagogów, terapeutów,
- Animacje taneczne – inspiracje do pracy w przedszkolu, szkole, świetlicy,
- Relaksacja poprzez taniec i ruch w pracy z grupą. Ćwiczenia koncentrujące, wyciszające i uspokajające do pracy w przedszkolu, szkole, świetlicy,
- Poradnictwo zawodowe,
- warsztaty motywacyjne,
- warsztaty kompetencji pracowniczych,
- warsztaty aktywnego poszukiwania pracy.
Justyna Piróg – opiekunka w żłobku
Ukończone kursy, warsztaty, szkolenia, webinaria:
- Opiekun dziecięcy,
- Pierwsza pomoc przedmedyczna,
- Przebodźcowanie. Praca z dzieckiem przestymulowanym i przeciążonym sensorycznie,
- Podstawy pedagogiki Marii Montessori,
- Podstawy Arteterapii,
- Rozwój motoryki małej – elementy terapii ręki,
- Pedagogika zabawy,
- Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem w przedszkolu i szkole,
Ewa Surdyka-Dziadosz – pomoc nauczyciela
Ukończone kursy, warsztaty, szkolenia, webinaria:
- Studium zdrowia i urody,
- Terapia zajęciowa,
- Pierwsza pomoc przedmedyczna,
- Podstawy oligofrenopedagogiki,
- Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie,
- Trening pamięci jako forma terapii zajęciowej – stymulacja funkcji poznawczych,
- Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem w przedszkolu i szkole,
Ewa Tasior – pomoc nauczyciela
Ukończone kursy, warsztaty, szkolenia, webinaria:
- Pierwsza pomoc przedmedyczna,
- Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem w przedszkolu i szkole,
- Ochrona danych osobowych i RODO w placówce oświatowej,
Nauczyciele prowadzących zajęcia dodatkowe:
mgr Anna Bogacz – nauczyciel języka angielskiego
mgr Ewelina Ligas – nauczyciel rytmiki
mgr Alina Woźny – neurologopeda
mgr Izabela Guła – psycholog
mgr Patrycja Bilińska – oligofrenopedagog, neurologopeda
mgr Celina Lewandowska – logopeda
mgr Dorota Kołcz – dogoterapeuta/kynoterapeuta